Zoeken naar onderwerp
![](https://bartdecoo.nl/wp-content/uploads/IMG_4517-225x300.jpeg)
Strafregels
In het onderwijs kiezen we liever voor een gesprek dan voor een straf en al helemaal niet voor een schrijfstraf. De gevolgen zijn vreselijk.
![](https://bartdecoo.nl/wp-content/uploads/IMG_4790Gebakken-300x225.jpeg)
Het Grote Krokettenepos
Ik kan het! Kroketten maken! Er is veel aan voorafgegaan, maar de aanhouder wint, zo blijkt telkens weer. En ik heb wat aangehouden, potdomme.
![](https://bartdecoo.nl/wp-content/uploads/IMG_3469-225x300.jpeg)
Gepersonaliseerd onderuit
Progressieve onderwijsopvattingen zijn gebaseerd op een viertal uiterst aanvechtbare aannamen. Ze zijn de oorzaak, en niet de oplossing voor dalende resultaten.
![](https://bartdecoo.nl/wp-content/uploads/IMG_4063-225x300.jpeg)
Waarom krijgen wij de werkwoordspelling niet uitgelegd?
Dat we de spelling niet uitgelegd krijgen, komt vooral doordat leerlingen niet snappen wanneer welke regel van toepassing is.
![](https://bartdecoo.nl/wp-content/uploads/IMG_0457-241x300.jpg)
Teams
Rond de laatste eeuwwisseling werden op Nederlandse scholen massaal ’teams’ ingevoerd, ook wel ‘afdelingen’. Misschien dat er in het beroepsonderwijs iets voor te zeggen valt; in het funderend onderwijs niet.
![](https://bartdecoo.nl/wp-content/uploads/IMG_9135-300x225.jpg)
Een betoog is geen so’tje
Veel werk dat leerlingen ter beoordeling voorleggen laat zich niet beoordelen als een genormeerde toets. Hoe ga je daarmee om?