Zoeken naar onderwerp

Het Grote Krokettenepos
Ik kan het! Kroketten maken! Er is veel aan voorafgegaan, maar de aanhouder wint, zo blijkt telkens weer. En ik heb wat aangehouden, potdomme.

Gepersonaliseerd onderuit
Progressieve onderwijsopvattingen zijn gebaseerd op een viertal uiterst aanvechtbare aannamen. Ze zijn de oorzaak, en niet de oplossing voor dalende resultaten.

Waarom krijgen wij de werkwoordspelling niet uitgelegd?
Dat we de spelling niet uitgelegd krijgen, komt vooral doordat leerlingen niet snappen wanneer welke regel van toepassing is.

Teams
Rond de laatste eeuwwisseling werden op Nederlandse scholen massaal ’teams’ ingevoerd, ook wel ‘afdelingen’. Misschien dat er in het beroepsonderwijs iets voor te zeggen valt; in het funderend onderwijs niet.

Een betoog is geen so’tje
Veel werk dat leerlingen ter beoordeling voorleggen laat zich niet beoordelen als een genormeerde toets. Hoe ga je daarmee om?

Het kikkererwtenepos (hoemoes en falafel)
Met kekers kunt u nog veel meer doen dan er falafel en hoemoes van maken, maar met deze twee terecht razend populaire recepten kunt u voorlopig prima uit de voeten.